Już niejednokrotnie pisaliśmy o tym w jaki sposób oświetlić pożądane przestrzenie w domu, w jaki sposób wyróżnić ich funkcjonalne obszary w celu zachowania maksimum funkcjonalność, kończąc na oświetleniu dekoracyjnym. Przyszła pora na oświetlenie miejsc publicznych, w których niejednokrotnie wspominaliśmy zwłaszcza w przypadku dróg ewakuacyjnych czy przestrzeni przemysłowych. Dzisiaj nieco bardziej kulturalnie. Poznaj tajniki oświetlenia galeryjnego…
Oświetlenie galerii to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia studia. Przede wszystkim powinno ono być dwuwarstwowe- oświetlenie stałe, porządkowe o jasnej białej barwie, a także forma druga, sceniczna- oświetlenie, które pozwoli na dowolne kreowanie przestrzeni.
W galerii podstawą jest odpowiednia ekspozycja obiektów, dlatego należy zadbać o oświetlenie, które odda najlepiej właściwe barwy obrazów i figur. Dodatkowo, pamiętać należy o walorach bezpieczeństwa i szkodliwym działaniu promieni. Stałe oddziaływanie sztucznego oświetlenia może negatywnie wpłynąć na oświetlany obiekt, powodować może utlenianie, a także odbarwienia, czy nadmierne wysuszenie powierzchni.
W celu zabezpieczenia eksponatów, bez szkody na ich walory estetyczne należy bezwzględnie odnieść się do norm regulujących zarówno stopień natężenia światła, jak i ochrony zawarty w normie PN-84/E-02033.
Najczęściej w muzeach spotkać można oświetlenia reflektorowe. Lampa do obrazu zawieszona ponad górną krawędzią lub bezpośrednio przed obrazem, z ruchomą głowicą pozwala na swobodną manipulację kątem padania strumienia świetlnego. Popularne jest również zawieszenie reflektorów na specjalnych szynach, dzięki czemu nie tylko uda nam się zbudować odpowiednio dopasowane oświetlenie pod kątem bieżącej ekspozycji, ale również doposażając system w sterowniki intensywności emitowanego strumienia, damy sobie możliwość szerokiego spektrum wykorzystania światła.
Lampy do obrazów marki Spotline mogą być umieszczone zarówno ponad górną krawędzią eksponatu, jak i przed nim. Zapraszamy do zapoznania się z asortymentem.